|
18 July, 2007
اصل دوم ترموديناميك ............................
نه از دايره ي چشم هايت. نه از حسود، و حباب هايي كه مي تركند. نه از چشم انتظاري اين همه كلام نه از خيابان وليعصر و چهار راه ميردامادش ... نه ازكام لام ... و بوي قهوه ي ميان لب هات.
نه! از هيچ و جوي اين خيابان از ميان قار قار ِ كلاغ ها و تابستان تهران ِ هشتاد وشش از اين خطوط كه با صداي بلند مي نويسند:
جرم من اين است كه به انتظارتو ماه پنجم را ، ميان چنارهاي تهران خواهم كاشت. عيب تو اين است كه آمده اي، و كلاغ هاي بي شماري به خواب هايت مهمان شده اند.
عيبِ تو عيب ...ِ تو عيب ِ ...... تو اين <<<<<<<< است.
26/تير/86
.........................
پسوند اهورايي:
غير از اين نكته كه حافظ زتو ناخشنود است در سراپاي وجودت هنري نيست ... كه نيست.
.....................
پسوند بي ربط:
حرف از موسيقي شد خواستم بگويم از بعد از آن آلبوم اسكناس كه به هر حال طوري رپ وطني و قابل قبول بود از شاهكار انگار او هم خواسته از هنرمندان اسبق و لس انجلسي هاي ام روزي مانند شادمهر كه گند زده اند به هنر و آن روزهاي اوليه كه باز به هر حال بودند كم نياورد. چند كار جديدش را ديدم در يكي از كانال ها خنده دار و احمقانه بود. ترانه ي آبكي و خواندن و ژست هاي آبكي تر و راه رفتن در خيابان هاي اروپا براي روشن شدن چشم هاي جماعت .... خوبي شاهكار اين است كه خيال مي كند همه كاره است! شعر مي نويسد و با زبان اخوان و بامداد و فروغ پنجه در پنجه مي شود به قول خودش – باز به قول خودش اولين آلبوم رپ وطني را بيرون مي دهد – ترانه مي نويسد، عكس و پوسترش را چاپ مي كند و عشوه از قد و بالايش مي ريزد! حالا هم كه خواننده ي شينگن شده است! در اسپانيا و پاريس قدم مي زند و آهنگ هاي بند تنباني مي خواند و البته دكتر اي جغرافيا هم دارد... شاهكار زمانهايي كه خودش است شاهكار است. اميدوارم اگر چشمش افتاد از اين حرف من نرنجد.
اما ام روز پسر جواني را ديدم در يكي از كانال ها كه عالي رپ مي كرد و رستم و سهراب شاهنامه ي فردوسي را زيبا مي خواند با هم نوازي دف و سازهاي وطني... نمي دانم اسمش چيست اگر دوستان مي شناسندش اسمش را به من بگويند. كارش زيبا بود . تلفيق سازهاي ايراني و غربي و شعر حماسي فردوسي با رپ خوب و اميدوار كننده بود – چه دوست دارم كار جوان تر هايي كه مي آيند و بي سر و صدا كارهاي متفاوت و قابل قبولي مي كنند. بي سر و صداي بعضي بزرگ تر هايي كه فقط بلدند و سرو صدا كنند. تمام
|
|
|
|